Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ökade krav på tydlighet – det betyder ”Kenza-domen” för influencervärlden

Publicerad: 22 juni 2021, 12:49

Bilder från den dömda kampanjen.

Efter domen i fredags blir definitionen av vad som är ett reklamsamarbete betydligt bredare än vad som tidigare gällt. Det ställer nya krav på både annonsörer och influencers.


Ämnen i artikeln:

Kenza ZouitenReklamombudsmannenKonsumentverketSveriges AnnonsörerInfluencer marketing

Efter att ha skjutits upp i flera månader kom i fredags en vägledande och slutgiltig dom som slår fast att definitionen av ett reklamsamarbete är betydligt bredare än vad som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.