Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

OKQ8 lyckades bäst av bensinbolagen

Publicerad: 15 Oktober 2015, 12:08

Peter Tiberg är Sveriges bästa marknadschef, kategori Drivmedel.

Foto: Håkan Flank

OKQ8:s Peter Tiberg vinner priset som Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin Drivmedel.


Ämnen i artikeln:

OKQ8Sveriges Bästa Marknadschef

I drivmedelskategorin är det OKQ8 och Peter Tiberg som har lyckats bäst med sin marknadsföring under året.
– Vi har varit uthålliga och tydliga i vår kommunikation. Och vi har lyckats differentiera oss mot kollegorna i branschen med vår bilistiska position. Kombinationen av att bjuda tittarna på enkla tips, en mycket lyckad casting samt en tydlig avsändaridentitet har gett goda resultat, säger han till Resumé.

Till sin hjälp har OKQ8:
Varumärkesbyrå: Brand Gardener
Reklambyrå: INGO
Mediebyrå: Vizeum
PR-byrå: Rippler
Digital byrå: Think Digital

Övriga nominerade var:
Jeremy Knights, Ingo
Marie Bark, Preem
Erica Samuelsson, Shell
Erica Samuelsson, St1
Johan Backman, Statoil Fuel & Retail

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.