Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Old Spice-hjärnan till legendariska Goodby

Publicerad: 7 Februari 2014, 09:17

Eric Kallman blir cd och partner på Goodby Silverstein & Partners. Han ligger bland annat bakom Old Spice-kampanjen ”The Man Your Man Could Smell Like” och Skittles-reklamen.


Ämnen i artikeln:

Goodby Silverstein & PartnersOld Spice

”So this is the creative director you described. What could be more perfect”.

Så lyder en del av välkomnandet i Goodby Silverstein & Partners parodi på Doves ”Real Beauty Sketches.” Här är aktörerna inga mindre än Jeff Goodby, Rich Silverstein och Margaret Johnson.

Teckningarna  har ritats av Grace Diebel, som tidigare fick tjänsten som Rich  Silversteins assistent efter att ha slagit ut 4 500 sökanden.

Eric  Kallman kommer närmast från en roll som Executive Creative Director vid  Barton F. Graf 9000 in New York.  Han lämnade byrån i november och var  dessförinnan på Wieden+Kennedy i Portaland.

Eric Kallman inledde  karriären vid TBWA/Chiat/Day i New York. Han ska bland annat jobba med  Got milk?-kontot och leda en rad pitcher.

– Vi har alltid ansett att  humor är det mest demokratiska språket i världen och ingen gör det bättre än  Eric, säger Rich Silverstein till Adweek.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.