Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Old Spice-mannen attackerad av Axe

Publicerad: 20 Oktober 2010, 06:50

Deodorantkriget har startat i USA. Axe vill knuffa Old Spice ur sadeln.


Ämnen i artikeln:

AxeOld SpiceWieden + Kennedy

Axe stora utomhuskampanj riktad mot Old spice.

Innan The Man Your Man Could Smell Like dök upp i tv-rutorna i våras, skapad av Wieden+Kennedy, dominerade Axe, och byrån BBH, marknaden för roliga reklamfilmer om dofter och hygien riktade mot män.

Men det är Old Spice som drivit marknaden och höjt försäljningen av hygienprodukter för män med mer än 100 procent.

Men sedan har Old Spice-mannen Isaiah Mustafa jobbat hårt på att förstöra sitt varumärke och urvattna Wieden+Kennedys kampanj. I en reklam för Microsoft presenterar sig Mustafa som "…the most talked-about man on the Internet".

Det är i det läget som Axe nu ser sin chans att återta tappad mark eller snarare knuffa ned The Man Your Man Could Smell Like ned från hästen.

I en utomhuskampanj enbart riktad till män påpekar Axe ” For men who'd rather be with a woman than on a horse: Axe”.

First Shots Fired in Deodorant Wars, jublar The Times Magazine.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.