Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Old Spice nya actionkampanj – räddar män från att bli tråkiga

Publicerad: 24 Juli 2019, 08:07

Old Spice hämtar inspiration från sin publik och action.

Foto: Kampanj

Old Spice är kända för sina överdrivna reklamkampanjer – och inte heller denna gång gör de oss besvikna. Backade av data och insikter publicerar de nu en serie spotar där de räddar män från att förlora sin "swag".


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjReklamOld SpiceWieden + Kennedy

Procter & Gambles varumärke Old Spice älskar att spejsa till det – ofta löjligt mycket. Den här gången har de dessutom tagit data och insikter om sin publik till hjälp för att skapa reklamkonceptet "Never Let a Friend Lose His Swagger", skriver Adweek.

I en nyligen genomförd varumärkesundersökning svarade nämligen hälften av männen mellan 18-34 år att de är mer troliga att skippa en kväll på stan för att istället jobba sent eller bara vara hemma själva. 79 procent svarar dessutom att de spenderar mindre tid med sina killkompisar ju äldre de blir.

Det här duger inte för Old Spice.

Wieden + Kennedy, hygienjättens mångåriga byrå, beskriver dessa män som "fallna bröder som ligger trasiga på livets slagfält" och behöver räddas. Vad passar då bättre än ett gäng filmer där bästa vännen räddar dem från den onda cirkeln de hamnat i?

Man släpper nu fyra nya reklamfilmer, varav en på spanska, där man bland annat stoppar binge-watching och sena kvällar på kontoret. De har redan fått flera miljoner visningar.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.