Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Old Spice nya reklamfilm – den mest flippade hittills

Publicerad: 7 Juni 2016, 12:35

Old Spice har gjort sig kända för sina skruvade kampanjer. Nu har de tagit det hela till en ny nivå med en remix som förmodligen är bland det mest flippade som gjorts i reklamväg.


Ämnen i artikeln:

Wieden+KennedyOld SpiceReklamfilmWieden + Kennedy

Många varumärken räds för att ta ut svängarna i sin kommunikation. Amerikanska Old Spice tillhör inte dem. Med reklamkaraktären "The man your man could smell like", spelad av Isaiah Mustafa, fick de till en världssuccé för sex år sedan med en vida omtalad reklamfilm (I'm on a boat").

Därefter har Old Spice, tillsammans med sin byrå Wieden + Kennedy, fortsatt vidareutveckla konceptet och även tagit in Terry Crews som frontfigur.

I fjol tog de fram kampanjen "Smell as great as nature is" som på egen hand är relativt skruvad. Men med hjälp av videokonstnären Nick DenBoer har Wieden+Kennedy skapat en film som de själva kallar en "skrämmande mutant-mardröms-styggelse".

Idén kom till efter att byrån insett att de fortfarande ägde rättigheterna till materialet från den tidigare kampanjen. Den nya filmen är alltså ihopsatt av gamla klipp, men som i den nya skruden ger ett...nytänkade intryck.

Här nedan kan du se den nya filmen samt de tidigare som den bygger på.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.