Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ölmärke: En kass dag på sociala medier kräver riktigt stark bärs

Publicerad: 11 augusti 2015, 09:19

Brasilianska Candy Shops annonser leker med samtiden

Vad behöver du efter att ha sett din flickvän på dejtingappen Tinder? Kanske en öl med den inte fullt så blygsamma alkoholvolymen 8,2 procent. Det slår brasilianska ölmärket Boca Maldita fast i en ny kampanj.


Bakom printkampanjen står den brasilianska byrån Candy Shop. Annonserna har copyn "Vissa dagar vill du bara glömma" och bjuder på scenarier i sociala medier som de flesta av oss  kan känna medlidande för: Mannen som ser sin flickvän på dejtingappen Tinder eller vars fru läser hans WhatsApp eller kvinnan som ser sin partner kommentera en ex-flickväns foto på Instagram. Alla får de rådet att dränka sina sorger.

I samband med kampanjen har vissa användare passat på att tagga vänner som varit med om liknande pinsamma situationer, eller kanske riskerar att bli...

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.