Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ölmärket vill få oss att omfamna den franska livsstilen

Publicerad: 3 Maj 2018, 09:20

1664 Kronenbourg lyfter fram sitt ursprung i den nya varumärkeskampanjen.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerWDW CreativeReklamfilm

I Frankrike älskar man det goda livet. Det vill 1664 Kronenbourg berätta om i sina nya kampanj signerad byrån WDW Creative. Ölmärket hoppas inspirera svenskarna att ta efter den något mer kontinentala livsstilen.
– I Sverige pratar vi mycket om mat, vi tittar på folk som lagar och vi fotar vår mat. Men när det väl kommer till det viktigaste, att faktiskt äta maten så lägger vi i perspektiv inte alls speciellt mycket tid. Jag tror och hoppas att det här konceptet vi tagit fram ska få svenskarna att bli lite mer som våra vänner längre ner på kontinenten, kommenterar Rikard Norman, Brand Manager Craft & Speciality på Carlsberg Sverige.


Kampanjen består av tutorials under namnet "How to taste the French way of life".
– Vi har spenderat extremt mycket tid med att titta på fransmännen och hur de lever sina liv när vi skapat den här kampanjen. Det vi tagit med oss är främst sättet på vilket de förgyller vardagen och hittar det där lilla extra i det tillsynes alldagliga, något vi svenskar har mycket att lära av, säger Marcus Bellafesta, copywriter/strateg på WDW Creative.

Arbetsgrupp:
Jon Bergsman - Creative Director (WDW Creative)
Marcus Bellafesta – Copywriter/strateg (WDW Creative)
Linnea Lundqvist – Formgivare (WDW Creative)
Martina Öster – Projektledare (WDW Creative)
Ville Olin – Producent (Makeriet Film)
Petter Selvehed – Exekutiv producent (Makeriet Film)
Robin Günther – Regissör (Makeriet Film)
Viktor Gårdsäter - Fotograf (Viktor Gårdsäter Photography)
Oscar Sandberg PR Strateg (New Message Studio)
Daniel Frölander PR Strateg (Redgert Comms)

Kund:
Rikard Norman - Brand Manager Craft & Speciality (Carlsberg Sverige).

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.