Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Olof Brundin marknadsför MIXX Awards

Publicerad: 6 mars 2014, 09:12

Schibsteds förre informationschef, Olof Brundin, har inlett ett samarbete med Interative Advertising Burueau, IAB. Han ansvarar bland annat för kommunikationen om MIXX Awards, som belönar de bästa digitala och interaktiva insatserna under året.


Ämnen i artikeln:

Olof BrundinSchibsted

– IAB är framtiden samlad på ett och samma ställe i medie-Sverige. I  stort sett alla ledande aktörer är anslutna och har insett behovet av en  gemensam syn på morgondagens sätt att bedriva lönsam, kreativ och  kvalitativ medieverksamhet, säger Olof Brundin i en kommentar.

52-årige  Olof Brudin slutade på Schibsted vid årsskiftet efter nära 30 år inom  koncernen. Han har nu skapat en egen verksamhet inom journalistik och  kommunikation och förutom att hantera MIXX Awards blir han även  jurymedlem i Röda Korsets stora journalistpris.

– Olofs mångåriga och  breda erfarenhet av såväl journalistik, kommunikation som PR-verksamhet  är precis vad vi behöver för att vår organisation ska fortsätta att  utvecklas lika framgångsrikt som idag, säger IAB:s vd Charlotte Thür i  en kommentar.

Interactive Advertising Bureau, IAB, är en organisation för onlinemarknadsföring som bildades år 2008.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Olof BrundinSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.