Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 mars 2014, 09:12
Schibsteds förre informationschef, Olof Brundin, har inlett ett samarbete med Interative Advertising Burueau, IAB. Han ansvarar bland annat för kommunikationen om MIXX Awards, som belönar de bästa digitala och interaktiva insatserna under året.
– IAB är framtiden samlad på ett och samma ställe i medie-Sverige. I stort sett alla ledande aktörer är anslutna och har insett behovet av en gemensam syn på morgondagens sätt att bedriva lönsam, kreativ och kvalitativ medieverksamhet, säger Olof Brundin i en kommentar.
52-årige Olof Brudin slutade på Schibsted vid årsskiftet efter nära 30 år inom koncernen. Han har nu skapat en egen verksamhet inom journalistik och kommunikation och förutom att hantera MIXX Awards blir han även jurymedlem i Röda Korsets stora journalistpris.
– Olofs mångåriga och breda erfarenhet av såväl journalistik, kommunikation som PR-verksamhet är precis vad vi behöver för att vår organisation ska fortsätta att utvecklas lika framgångsrikt som idag, säger IAB:s vd Charlotte Thür i en kommentar.
Interactive Advertising Bureau, IAB, är en organisation för onlinemarknadsföring som bildades år 2008.
Karl-Johan Byttner