Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Olof Lundh hyllar svenska Grand Prix-vinnaren i Cannes

Publicerad: 19 juni 2014, 08:03

Olof Lundh gläds med de svenska reklamframgångarna i Cannes.

Foto: TV4.

TV4-profilen Olof Lundh följer reklam-VM i Cannes nästan lika slaviskt som fotbolls-VM. I en reklampaus under TV4:s studiosändning i går kväll gick han in och läste om F&B:s Grand Prix och hann retweeta Resumés tweet om den svenska stortriumfen. – Riktigt stort med Grand Prix-titeln, det är som att vinna fotbolls-VM, säger Lundh till Resumé från Rio.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-VM 2014Volvo TrucksCannes Lions 2014TV4Olof LundhForsman & Bodenfors

Samtidigt som Olof Lundh låg i sändning från TV4:studion vid Cobacabana i går kväll hade han parallellt tankarna på hur det gick för Sverige i Cannes Lions.

När han fick en kort paus i form av ett reklamavbrott gick han snabbt in och läste om Volvo Trucks och Forsman & Bodenfors Grand Prix-vinst i Cyber-kategorin – och retwetade Resumés tweet om det svenska stordådet i Cannes.

När Resumé når honom efter TV4:s studiosändning berättar han om sitt intresse för vad som just nu händer i Cannes.

– Jag gillar reklambranschen och hänger med där och jag har hört en del om Cannes genom åren. Medier och reklam flyter samman och jag känner en del andra i branschen, och via branschtidningarna snappar jag upp mycket, säger Olof Lundh.

Har du någon särskild relation till just Forsman & Bodenfors? Känner du någon där?
– Jepp, det gör jag. Jacob Nelson är en gammal vän från skoltiden i Lund.

Vad säger du om den svenska Grand Prix-titeln?
– Stort! Det är som att vinna VM. Jag tror att Jacob Nelson tagit hem något liknande i Cannes vid ett par tillfällen.

Ok, vilket land vinner fotbolls-VM då?
– Argentina.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.