Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

OMD och United Screens i programmatic-samarbete

Publicerad: 9 Juni 2017, 09:33

Jimmy Strömberg och Nicole Haman

OMD börjar köra kampanjer via programmatiska köp inom United Screens YouTube-nätverk.


Ämnen i artikeln:

OMDUnited ScreensReklam

Från och med idag kommer mediebyrån OMD att köpa programmatiska annonskampanjer inom United Screens nätverk på YouTube.

– Vi är glada över att vara först ut i världen med programmatiska köp i United Screens premiumnätverk, och garantera våra kunder reklamfilmskampanjer i en säker och trovärdig annonsmiljö på utvalda premiumkanaler inom United Screens premiumnätverk på YouTube. Vi ser fram emot resultaten från de första kampanjerna och att fortsätta säkra räckviddskampanjer mot rätt målgrupp på kvalitetssäkrade Youtube-kanaler genom programmatiska köp via United Screens premiumnätverk, säger Jimmy Strömberg, programmatic director, OMD.

Tanken är att medieköpare via United Screens ska kunna skräddarsy sina setups utformade efter annonsörernas kampanjmål. kontext, miljö och kategori.

– Idag har vi ett av de starkaste online video-erbjudandena på marknaden med en mycket hög räckvidd i kommersiellt intressanta målgrupper där annonsörerna syns på United Screens premiumkanaler på YouTube. United Screens premiumnätverk har idag 350 miljoner visningar i månaden och vi har redan nu en enorm efterfrågan på programmatiska köp från många byråer och kunder, säger Nicole Haman, sales director på United Screens.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

OMDUnited ScreensReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.