Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 Juni 2017, 09:33
Jimmy Strömberg och Nicole Haman
OMD börjar köra kampanjer via programmatiska köp inom United Screens YouTube-nätverk.
Från och med idag kommer mediebyrån OMD att köpa programmatiska annonskampanjer inom United Screens nätverk på YouTube.
– Vi är glada över att vara först ut i världen med programmatiska köp i United Screens premiumnätverk, och garantera våra kunder reklamfilmskampanjer i en säker och trovärdig annonsmiljö på utvalda premiumkanaler inom United Screens premiumnätverk på YouTube. Vi ser fram emot resultaten från de första kampanjerna och att fortsätta säkra räckviddskampanjer mot rätt målgrupp på kvalitetssäkrade Youtube-kanaler genom programmatiska köp via United Screens premiumnätverk, säger Jimmy Strömberg, programmatic director, OMD.
Tanken är att medieköpare via United Screens ska kunna skräddarsy sina setups utformade efter annonsörernas kampanjmål. kontext, miljö och kategori.
– Idag har vi ett av de starkaste online video-erbjudandena på marknaden med en mycket hög räckvidd i kommersiellt intressanta målgrupper där annonsörerna syns på United Screens premiumkanaler på YouTube. United Screens premiumnätverk har idag 350 miljoner visningar i månaden och vi har redan nu en enorm efterfrågan på programmatiska köp från många byråer och kunder, säger Nicole Haman, sales director på United Screens.