Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Omnicom går starkare

Publicerad: 23 Juli 2014, 07:31

Omnicoms koncernchef John Wren

Omnicom, som äger ANR BBDO, OMD, PHD, TBWA och DDB Stockholm i Sverige, går framåt under andra kvartalet. Nätverkets vinst före skatt steg med 7 procent, medan omsättningen var 6,4 procent jämfört med Q2 förra året.


Ämnen i artikeln:

OmnicomJohn Wren

Omnicom hade en tuff start på 2014. Under första kvartalet sjönk nätverkets vinst med 2,1 procent. Nu redovisar Omnicom en vinst före skatt på 514 miljoner dollar för Q2, ett lyft med 7 procent jämfört med motsvarande period i fjol, det rapporterar Campaign.

Nätverkets omsättning för kvartalet steg med 6.4 procent till 3,870 miljarder dollar. Starkast är utvecklingen i USA där omsättningen steg med 7,8 procent till drygt 2 miljarder doller. Men även i Europa där reklammarknaden på sina håll haft tufft med återhämtningen upplevde Omnicom ett lyft med nära 5 procent.

Resultatet är långt bättre än Publicis andra kvartal. Nätverket redovisade i dagarna ett omsättningsfall på 1,5 procent för Q2. I maj avblåstes samgåendet mellan Omnicom och Publicis.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

OmnicomJohn Wren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.