Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Omnicom lanserar nytt erbjudande

Publicerad: 7 December 2016, 09:44

OMG:s vd Ali Tajkbaksh

Annalect är Omnicom Media Groups globala verksamhet för datadriven marknadsstrategi och skräddasydda beslutsunderlag för reklamköpare. Det är redan etablerat med flera kontor runt om i världen och öppnar i Sverige den 7 december.


Ämnen i artikeln:

Ali TajbakhshOMDOmnicom Media GroupOmnicomMediebyråer

– Annalect är en stor framgång i alla länder där det har lanserats, och det är fantastiskt att vi nu kan erbjuda våra svenska kunder samma tjänst. Genom kvalificerad analys av data kan Annalect-teamet leverera skräddarsydda och teknikneutrala beslutsunderlag till våra kunder mycket snabbt, säger Ali Tajbakhsh, vd för Omnicom i Sverige i ett pressmeddelande.

Annalect-nätverket finns etablerat globalt. Huvudkontoret i New York har över 500 anställda. Chef för Annalect i Sverige blir David Rindelöv. Han kommer närmast från Annalect i Danmark där han var chef för avdelningen Data Science sedan 2014, och har även en bakgrund som analytiker i finansbranschen.

– Branschen är i fortsatt strukturomvandling. Annonsörer har tillgång till mer data än tidigare, samtidigt som det blir betydligt svårare att förstå och generera insikter. Konsumenternas beteende och beslutsprocesser på online plattformar ökar i komplexitet och det ställer nya krav på de analyslösningar vi kan erbjuda våra kunder, framförallt vad gäller snabbhet. Annalect arbetar teknikoberoende och med en bred portfölj av produkter för att säkerställa att kunder får en så klar helhetsbild som möjligt, säger Ali Tajbakhsh i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.