Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 Maj 2009, 09:26
Överskottsbolaget vill stärka sin position på lågprismarknaden. MMX reklambyrå står bakom kedjans nya koncept ”Priset är skillnaden”.
Ämnen i artikeln:
ÖverskottsbolagetBudskapet ”Priset är skillnaden” kommer att synas i reklamfilmer, annonser i kvällspress samt höras i radio. DR är fortfarande Överskottsbolagets, ÖoB, största mediekanal men denna gång väljer lågprisvaruhuset även att satsa stort i tv och print.
Målet med kampanjen är att stärka varuhusets position som Sveriges ledande aktör på lågprismarknaden. Med de nya medievalen hoppas ÖoB nå en ny kundgrupp.
I reklamfilmerna, som kommer att gå i TV4, får deltagare i ett tävlingsprogram på tv gissa vad som är skillnaden mellan två till synes identiska bilder.
Enligt Göran Strömberg, vd på MMX Reklambyrå, ska filmerna visa att det är billigare att handla på ÖoB.
– Huvudbudskapet är att ÖoB har ett stort fast sortiment som inkluderar många kända märkesvaror. Skillnaden mellan ÖoB och andra aktörer på marknaden är priset på varorna.
MMX har samarbetat med ÖoB sedan 2006. Filmen är framtagen i samarbete med produktionsbolaget Bright Film. För regi svarar Allan Gustafsson.
– Jag tycker att det nya reklamkonceptet visar upp våra kundfördelar på ett kaxigt och roligt sätt. Varumärket ÖoB är ett av Sveriges mest kända och denna kampanj bidrar till att ladda det nya fräscha ÖoB med rätt mervärden, säger Per Alvén, marknadschef för ÖoB.
Uppdragsgivare ÖoB: Per Alvén, marknadschef
Byrå: MMX Reklambyrå
Arbetsgrupp: Göran Strömberg projektledare, Henrik Nyberg AD, Carl-Johan Näsström copywriter, Magnus Hjalmarsson copywriter, Lena Jansson produktionsledare, Johannes Medlock webb
Produktionsbolag: Bright Film
Regissör: Allan Gustafsson
Producent: Christopher Sanitate
DoP: John Rosenlund
Mediabyrå: TBS
Christian Forsman
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
Överskottsbolaget