Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Öppet hus i Sector Alarms julkampanj

Publicerad: 21 December 2018, 08:27

I december ökar inbrotten. Därför förvandlar Sector Alarm och Åkestam Holst några utvalda kunders hus till utomhustavlor som gört klart för tjuvarna att det är fritt fram.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklamSector Alarm

I semestertider ökar heminbrotten. Speciellt vanligt är det under juletid då det är mörkt ute och många reser bort. En perfekt tid för Sector Alarm att kampanja alltså.

I den senaste kampanjen, framtagen av Åkestam Holst, trycker Sector Alarm på hur bra det är att ha ett uppkopplat hem, och att man då slipper lämna ett par lampor tända för att signalera att någon är hemma. Sector Alarm har erbjudit en rad kunder att utsmycka sina hus med reklamskyltar som visar att huset står tomt.

– Det handlar om att lyfta effekten av att ha ett riktigt bra hemlarm, känslan av att kunna koppla av när du är hemifrån, säger Helene Löfgren, marknadsdirektör på Sector Alarm. Även om du åker bort i jul, så är vi kvar och håller koll. Ett uppkopplat larm handlar ju om just det, att ditt hem egentligen aldrig är helt tomt. Då kan man kosta på sig ett väldigt öppet budskap i sin julpyntning, något vi nu erbjudit ett begränsat antal kunder.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.