Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ord & Bild får prestigekund

Publicerad: 12 april 2010, 11:42

Den 21 maj slår Fotografiska upp portarna med fyra utställningar, däribland dragplåstret Annie Leibovitz. Nu är det klart att Ord & Bild får prestigeuppdraget att sköta reklamen. – De levererade bäst i pitchen, säger Per Broman på Fotografiska.


Ämnen i artikeln:

FotografiskaOrd&Bild

Ett antal byråer slogs om uppdraget – Karlstads-byrån Ord & Bild var vassast och ska nu göra print- och webbannonser inför öppnandet.

Fotografiska, i Stora Tullhuset i Stockholm, öppnar den 21 maj med fyra utställningar – det stora affischnamnet är den amerikanska porträttfotografen Annie Leibovitz.

– Vi har en begränsad marknadsföringsbudget, men har ett gott samarbete med Clear Channel som gör att vi hoppas nå ut på ett bra sätt, säger Per Broman.

Han är nöjd med stödet från sponsorerna – viktiga partners i övrigt är Apple, Lammhults möbler och Audi.

– Jag kan inte gå in på några summor, men för en sån här typ av grej är det ett ganska stort stöd vi får, säger Per Broman.

Hur känns det inför öppnandet?
– Det känns jättebra. Sverige förtjänar en sån här plats, svenskar är moderna och ska inte behöva åka till London eller andra stora världsstäder för att se modernt fotografi i världsklass.

Ord & Bild, som i fjol omsatte 17,5 miljoner och gjorde en vinst på 1,5 miljon, har rejäl medvind. Byrån fått in dryga dussinet nya kunder 2010 – och byrån har inte tappat en enda kund.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

FotografiskaOrd&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.