Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 november 2012, 11:20
Karlstad kommuns logga.
Karlstads kommun arbetar för att bli Sveriges fjärde främsta evenemangsstad och nu ska Ord & bild reklambyrå samordna marknadsföringen av Karlstad som events- och besöksstad och kommunikationen ska få en gemensam plattform som man har i till exempel Åre och Göteborg.
Ämnen i artikeln:
Ord&BildUppdraget är att utveckla ett varumärke med grafisk profil, bilder och budskap, som kan användas av olika branscher och aktörer när de vill berätta om Karlstad för att locka besökare, inflyttare, rekrytera eller få företag att etablera sig här.
– Vi behöver ett komplement till kommunens logotyp som bara får användas av oss som organisation, säger Karlstad kommuns kommunikationschef Katarina Lindström i en kommentar.
Uppdraget att utveckla detta har gått till Ord & bild reklambyrå.
– Ett hedersuppdrag förstås. Vi har hyfsad erfarenhet av att driva processerna för att utveckla både traditionella varumärken och platsvarumärken. Och utveckla destinationsmarknadsföring. Vi har bland annat satt Fotografiska på kartan och i flera år arbetat med Funäsfjällen, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord & bild reklambyrå i en kommentar.
Utvecklingsarbetet kommer att ske tillsammans med några av de aktörer som säljer och marknadsför Karlstad som besöksmål; kommunens turismverksamhet och bolagen Visit Karlstad och Great Event of Karlstad.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Ord&Bild