Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ord & bild ska sätta Karlstad på kartan

Publicerad: 21 november 2012, 11:20

Karlstad kommuns logga.

Karlstads kommun arbetar för att bli Sveriges fjärde främsta evenemangsstad och nu ska Ord & bild reklambyrå samordna marknadsföringen av Karlstad som events- och besöksstad och kommunikationen ska få en gemensam plattform som man har i till exempel Åre och Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Uppdraget är att utveckla ett varumärke med grafisk profil, bilder och  budskap, som kan användas av olika branscher och aktörer när de vill  berätta om Karlstad för att locka besökare, inflyttare, rekrytera eller  få företag att etablera sig här.

– Vi behöver ett komplement till  kommunens logotyp som bara får användas av oss som organisation, säger  Karlstad kommuns kommunikationschef Katarina Lindström i en kommentar.

Uppdraget att utveckla detta har gått till Ord & bild reklambyrå.

– Ett hedersuppdrag förstås. Vi har hyfsad erfarenhet av att driva  processerna för att utveckla både traditionella varumärken och  platsvarumärken. Och utveckla destinationsmarknadsföring. Vi har bland  annat satt Fotografiska på kartan och i flera år arbetat med  Funäsfjällen, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord & bild  reklambyrå i en kommentar.

Utvecklingsarbetet kommer att ske tillsammans med några av de aktörer  som säljer och marknadsför Karlstad som besöksmål;  kommunens turismverksamhet och bolagen Visit Karlstad och Great Event of  Karlstad.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.