Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Örebrobyrå vinner 45-miljonersuppdrag

Publicerad: 26 juni 2012, 14:58

Örebrobyrån Wonderville vinner ett 45 miljonersuppdrag för bygg- och järnhandlarkedjan Bolist.

Foto: Pressbild.

Wonderville har fått ett 45-miljonersupdrag för den snabbväxande bygg- och järnhandlarkedjan Bolist att skapa en digital plattform för att automatisera lokalanpassningen av marknadsföringsmaterial i fem olika kanaler: – Vi kan nu styra våra handlares marknadsföring från centralt håll, samtidigt som alla utskick ser ut att vara lokala, säger Bolists vd Tomas Fritzon i en kommentar.


Bolist-kedjan har gått från 40 till 200 anslutna järn- och  bygghandlare på bara ett par år. Nu väntar nästa fas i kedjans  utveckling:
– Vi ska förädla och utveckla våra medlemmars erbjudanden, säger vd Tomas Fritzon i en kommentar.

Enkelt förklarat innebär detta att Bolist storsatsar på att koordinera och lokalanpassa all sin marknadsföring. Bolist plockar in reklambyrån Wonderville för ändamålet och satsar 45 miljoner kronor under tre år.

Satsningen bygger på en övergripande digital marknadsföringsstrategi och omfattar alla delar inom digitala medier.

Rent  praktiskt innebär lösningen att all marknadsföring som går ut från den  lokala Bolist-handlaren styrs med hjälp av en digital central plattform.

Bolisthandlarna kan sedan välja vilka produkter och priser de vill erbjuda gentemot sina kunder. Utformningen sker sedan per automatik och verktyget har en direkt uppkoppling mot tryckeriet.

Erbjudanden  som exponeras på broschyrernas fram- och baksida styr automatiskt  innehållet i sms- och e-postutskick samt annonserna på Bolist-handlarens  lokala och mobila hemsida:
– Jag är stolt över att vi har varit en del i  arbetet med att göra Bolists marknadsföring färgstark och konkret med  ett tydligt uttalat säljfokus, säger Kennet Båth, vd för Wonderville i  en kommentar.

De nya tjänsterna rullas ut för Bolist under höst.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.