Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Örebrobyrån NPP backar

Publicerad: 21 Augusti 2013, 09:50

Foto: Pressbild.

NPP Reklambyrå minskar sin nettoomsättning med cirka sex miljoner kronor till 20 miljoner kronor mellan 2011 och 2012. Resultat efter finansiella poster, finansnetto, backar med en halv miljon kronor. NPP har fått nya ägare efter räkenskapsårets utgång i och med att investmentbolaget Sectura har köpt NPP:s moderbolag Cheap Kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Mattias BodinNPP

NPP:s förvaltningsberättelse för 2012 visar att nettoomsättningen har  gått från 25,9 miljoner kronor under 2011 till strax under 20 miljoner  kronor under 2012.

Resultat efter finansiella poster, finansnetto, sjunker från 600 000 kronor till nära 200 000 kronor.

I  förvaltningsberättelsen nämns inga väsentliga händelser under  räkenskapsåret, men efter utgången har aktierna i Cheap Kommunikation  köpts av investmentbolaget Sectura, vilka beskriver sig som en ”capital catalyst.”

NPP Reklambyrå har tidigare varit dotterbolag till just Cheap Kommunikation AB.

Förvaltningsberättelsen  visar också att NPP har minskat det genomsnittliga antalet anställda  från 20 till 19 personer, men löner och andra ersättningar har sjunkit  från drygt 8 miljoner kronor till nära 6,3 miljoner kronor.

Det vill säga en minskning med 1,7 miljoner kronor.

NPP ger ingen utdelning till aktieägarna för det gångna året.

Resumé har sökt Mattias Bodin på NPP.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Mattias BodinNPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.