Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Oreos globala kampanj uppmanar till mångfald

Publicerad: 20 Januari 2016, 09:41

I dagarna rullar Oreo ut sin globala kampanj där de uppmuntrar människor att öppna upp och knyta kontakt med människor med andra erfarenheter.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjOreoMångfald

Den animerade filmen, signerad The Martin Agency, är en fortsättning på reklamkonceptet "Wonderfilled" och i fokus står en liten flicka på en rullskridskorink.

När hon delar en Oreo-kaka med en kvinna som scrollar på sin smartphone blir det som en katalysator för alla typer av människor att knyta kontakt och skrinna tillsammans. Sångaren Adam Lamberts soundtrack understryker kampanjens budskap om mångfald och öppenhet.

Kampanjen uppmanar oss att vara lika fria från fördomar som barn. Den animerade reklamfilmer kommer att gå upp i 50 länder och kommer att följas upp med digital annonsering i februari.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjOreoMångfald

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.