Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Oriflames nya ansikte utåt

Publicerad: 3 mars 2009, 15:20

Kosmetikföretaget Oriflame har valt dansösen och programpresentatören Carin Da Silva att representera företaget under 2009. Hon ska nu inspirera säljkåren och stärka varumärket.


Ämnen i artikeln:

Oriflame

Carin Da Silva

Oriflame, det svenska kosmetikföretaget som satsar på naturliga hudvårdsprodukter som inte testas på djur, vill stärka varumärket med hjälp av Carin Da Silva.

Oriflame grundades 1961 av Jonas och Robert af Jochnick samt Bengt Hellsten. Idag har förtaget försäljning i 61 länder. Flera länder i Västeuropa satsar i år på kända ansikten i sin marknadsföring. Carin Da Silva kommer dock bara att synas i den svenska marknadsföringen.

– De andra länderna har valt kända ansikten inom en rad branscher. Det handlar om allt från skådespelare till friskvårdskonsulter eller modeller. Gemensamt för alla är att de respresenterar de ideal som vi har som är baserade på våra värdeord: passion, gemenskap och framåtanda, säger Christine Heger, marknadschef på Oriflame Sverige.

Varför har ni valt Carin Da Silva?

– Vi har valt henne för att hon är en tjej som är up and coming. Hon är ung och vi vill rikta oss till en lite yngre målgrupp än vi gör idag. Hon är en härlig tjej med sunda ideal och hon kommer igenom rutan och är väldigt sprudlande. Dessutom är hon aktiv och stämmer bra in på våra värdeord.

Oriflame hade flera namn som förslag men Carin Da Silva var en av favoriterna.
– Hennes namn kom upp väldigt tidigt i diskussionen.

Carin Da Silvas jobb blir främst att vara ute med Oriflames säljkår på interna möten.

Oriflame Sverige samarbetar med pr-byrån Polhem.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Oriflame

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.