Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Orrefors vill inte vara prydnad

Publicerad: 3 Oktober 2008, 09:32

Orrefors vet att många köper deras glas och sedan ställer in dem i ett vitrinskåp. Nu kör de igång en kampanj för att få fler att verkligen använda deras produkter.


Uppdraget som Hundra fick gick ut på att presentera Orrefors nya glasgaranti som innebär att man inom två år kan byta ut det gals som gått sönder mot ett nytt.

– Vi hade rätt många idéer till hur vi skulle få ut det här. Man vill ju inte bara trasiga glas rakt upp och ner. Vi valde det här lite traditionella bildspråket fast utrustat med extra detaljer, säger Sören Svanlund, copywriter på Hundra.

Resultatet blev flera olika bilder på samma tema. En annons visar ett trasigt glas som är hoptejpat. En annan visar ett glas som precis faller över en bordskant.
– Kampanjen startar till helgen och kommer sedan att gå fram till december, säger Svanlund.

Förutom butiksmaterial kommer Orrefors att gå med rikstäckande annonsering i dags och kvällspress samt på webben. Mediebudget uppges vara cirka två miljoner kronor.

Hundra tog över Orrefors-kontot i våras.

Orrefors

Byrå: Hundra
Arbetsgrupp: Mattias Helgesson ad, Sören Svanlund och Johan Brink copy, Johan Belin projektledare, Annika Grimelund produktionsledare, Boo Göransson och Anderz Andersson final art

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.