Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

OS-hjältarnas modelljobb

Publicerad: 25 november 2010, 12:56

Succé i OS. Succé i världscuppremiären. Nu blir duon Hellner, Olsson även omslagspojkar i Brothers nya julkampanj. Då passar klädkedjans marknadschef Maria Sjöstrand att hylla skidduons modellinsats. – De var lika proffsiga och bekväma framför kameran som i skidspåren.


Ämnen i artikeln:

Brothers

Johan Olsson och Marcus Hellner i Brothers julkampanj.

Stekheta Marcus Hellner och Johan Olsson blir Brothers omslagspojkar i klädkedjans julkampanj som går upp i nästa vecka.

I OS såg vi dem glida över mållinjen med guld respektive brons i 3-milen.

Tillsammans med övriga i skidlandslaget tog de även guld i världscuppremiären.

I höst och jul blir de även Brothers ansikte utåt.

– Vi strävar efter att inspirera och överraska vår målgrupp, med kombinationen Hellner och Olsson, kände vi att båda de kraven uppfylldes. De är sanna förebilder som kan inspirera den svenske mannen, säger Brothers marknadschef, Maria Sjöstrand till Resumé.

Hur mycket fick de för att ställa upp, och hur mycket övertalning låg bakom?
– Jag kan inte lämna några detaljer med de har varit mycket motiverade under samarbetet och deras järnvilja och kämparanda syntes under fotograferingen. 

Hon passar också på att hylla skidduons modellinsats.
– De poserade lika obehindrat framför kameran som i skidspåret, båda är också modeintresserade och gillar den sköna känslan att få sätta på sig en snygg kostym som kontrast till alla träningskläder.

Tidigare har Brothers bland annat jobbat med Mats Sundin, samt Joel och Henrik Lundqvist. Nu byter man dock fokus från hockey till skidor.

– Det är en lite oväntad kombination, och bland annat därför tyckte vi också det var spännande att testa på det. Jag tycker också vi krossar alla fördomar om att mode och skidåkning inte går hand i hand med den här kampanjen.

Vad har budgeten legat på?

– Vi uttalar oss inte om sådant, men det är här en stor satsning, och en av våra större, absolut.

Kampanjen kommer att gå dels utomhus nästa vecka, i butik, print, kvällspress, dagspress, magasin, och på webben.

REKLAMBYRÅ: Saturday
PR-BYRÅ: Micael Bindefeld AB
ART DIRECTOR: Erik Torstensson
COPY: Marcus Dunberg
ORIGINAL: Ludwig Gunnarsson, Brothers
FOTOGRAF: Tobias Lundkvist
STYLIST: Claes Juhlin, KING Magazine.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Brothers

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.