Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Osannolik vändning för PS Communication

Publicerad: 21 Januari 2015, 08:20

Ola Bringle

Foto: pressbild

PS Communication har offentliggjort sitt bokslut för det brutna räkenskapsåret 1 augusti 2013-31 augusti 2014. En förlust på drygt sju miljoner har vänts till ett positivt resultat.


Ämnen i artikeln:

PS CommunicationOla Bringle

PS har sedan starten 1997 växt konstant. När hela branschen backade under 2009 växte PS. 2013 var däremot ett mycket tufft år för verksamheten i Sverige med ett rörelseresultat på minus sju miljoner.

I det senaste bokslutet för det brutna räkenskapsåret 2013/2014 gör man ett plusresultat på 1,4 miljoner. Även omsättningen växte från 215 till 228 miljoner. Byråintäkten landar på cirka 100 miljoner.  

– Vi har genomgått en större omorganisation och förändring av företaget, man kan säga att vi har gjort en riktig "turn-around", Vi är varken nöjda eller klara, jag vill inte lämna några prognoser men kan avslöja att innevarande år ser mycket bra ut och att vi kommer att visa ett väsentligt bättre resultat för 2014-2015, säger Ola Bringle, som ansvarar för den svenska verksamheten i ett pressmeddelande.

Flera större förändringar genomfördes, bland annat slogs fem operativa PS-bolag samman till ett – PS Communication Sweden AB. Delar av verksamheten har tagits över av XperienceGroup AB, där PS är den största byrån i nätverket.

– Oerhört glädjande för oss som har jobbat hårt de senaste åren. Under 2013 identifierade vi ett behov av att förändra bolagets struktur för att kunna stå starkt rustade framöver. Det gör vi nu, säger Ola Bringle i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PS CommunicationOla Bringle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.