Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 februari 2013, 10:38
Skärmdump från filmen.
Svenske regissören Oskar Bård ligger bakom Tele2 Norges nya kampanj. Filmen dramatiserar den förenklade vardagen som bolaget anser sig erbjuda.
Tele2 Norge erbjuder paketlösningar som förenklar vardagen för bolagets kunder. Det ville de visa i den nya kampanjen, där vi möter den kvinnliga huvudrollen som hanterar utmaningarna i privat- och arbetslivet med hjälp av sin mobil.
Filmen spelades in under fem dagar i Riga, men efterarbetet med att sätta samman alla lager tog en månad. Förutom huvudpersonen möter vi hennes två vänner och 50 manliga modeller.
– Många har frågat om det är jag gör en så kallad Hitchcock i filmen och spelar hunken med cowboyhatten. Men även om det är väldigt likt så är det faktiskt inte jag, kommenterar Oskar Bård.
Arbetsgrupp
Kund: Tele 2 Norge
Ansvarig hos kund: Marianne Orderud, Byrå: SMFB Kreatörer: Thomas Askim og Eirik Stensrud Produktionsbolag: Hobby Film Regissör: Oskar Bård Producent: Erik Liss Exekutiv producent: Calle Isberg
Fredrik Thambert