Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Osminkat när Ellos lanserar nya sportkollektionen

Publicerad: 14 Januari 2019, 13:15

Den av inhousebyrån framtagna kampanjen marknadsför Ellos nya sport- och träningskläder.


Ämnen i artikeln:

EllosReklam

Ellos säger själva att kampanjen ska förmedla "känslan av den energi och gemenskap som träning medför". Kampanjen är helt framtagen av Ellos inhouse-byrå och skådespelarna är hämtade från det egna bolaget och frivilliga statiser.

– Kollektionen hämtar inspiration från alla starka och aktiva kvinnor i vår målgrupp där ledorden har varit team anda, styrka och energi. Med målgruppen i fokus väljer vi noga tillsammans ut ett sortiment från våra partners och utvecklar även egna helt unika produkter och kan därmed erbjuda ett brett storleksspann, från storlek 34 upp till storlek 60. Allt för att inspirera och skapa den bästa mixen och shoppingupplevelsen för vår kund, säger Johan Kromer, sourcing and collection director på Ellos.

Kampanjen kommer att visas på Ellos.se och i bolagets sociala kanaler.

– Vi har valt att visa kvinnor som tränar så som det verkligen ser ut; det är svettigt och
kämpigt, vi vill även visa att träning ger massor av glädje och endorfiner. Vi fick svårt att begära detta ut av traditionella modeller och valde därför att fronta kampanjen själva genom vår fantastiska organisation och frivilliga statister på ett lokalt gym. Den enda instruktionen var då att det enda sminket vi ska ha är svett, säger Anna Westlund, creative director på Ellos.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

EllosReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.