Reklam
Österrikiskt storföretag väljer svensk byrå
Publicerad: 16 januari 2008, 13:59
Den svenska b2b byrån Sandberg Trygg har vunnit en pitch för ett av Österrikes största börsnoterade industriföretag. Målet – att styra upp bolagets internkommunikation.
Ämnen i artikeln:
ReklamLF
Linda Fagerlind
Foto: OMV
Enligt Sandberg Trygg vann de pitchen för olje- och gasbolaget OMV Aktiengesellschaft, som omsätter cirka 180 miljarder kronor, framför bland annat Publicis. Nu ska de hjälpa bolaget att kommunicera bättre med sina anställda i världen.
Enligt Mariska Praktiek, intern kommunikationschef på OMV, vann Sandberg Trygg pitchen eftersom bolaget tyckte att byrån var ”stark på strategi och på att länka alla aktiviteter till ett huvudbudskap”.
– Vi har anställda på fem kontinenter. Alla ska känna sig delaktiga, oavsett om de jobbar här i Wien eller på en oljerigg i Jemen. Sandberg Trygg är vana att jobba med liknande utmaningar.
Arbetsgrupp på Sandberg Trygg:
Thomas Åslund strategisk projektledare, Douglas Reid copywriter, Jose Olea ad, Barbara Walton språkkoordinator, David Fogelberg grafisk designer, Louise Danckwardt produktionsledare