Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Österrikiskt storföretag väljer svensk byrå

Publicerad: 16 Januari 2008, 13:59

Den svenska b2b byrån Sandberg Trygg har vunnit en pitch för ett av Österrikes största börsnoterade industriföretag. Målet – att styra upp bolagets internkommunikation.


Foto: OMV

Enligt Sandberg Trygg vann de pitchen för olje- och gasbolaget OMV Aktiengesellschaft, som omsätter cirka 180 miljarder kronor, framför bland annat Publicis. Nu ska de hjälpa bolaget att kommunicera bättre med sina anställda i världen.

Enligt Mariska Praktiek, intern kommunikationschef på OMV, vann Sandberg Trygg pitchen eftersom bolaget tyckte att byrån var ”stark på strategi och på att länka alla aktiviteter till ett huvudbudskap”.
– Vi har anställda på fem kontinenter. Alla ska känna sig delaktiga, oavsett om de jobbar här i Wien eller på en oljerigg i Jemen. Sandberg Trygg är vana att jobba med liknande utmaningar.

Arbetsgrupp på Sandberg Trygg:

Thomas Åslund strategisk projektledare, Douglas Reid copywriter, Jose Olea ad, Barbara Walton språkkoordinator, David Fogelberg grafisk designer, Louise Danckwardt produktionsledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.