Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ottoboni drog in mer än hälften av Dones intäkter inom digitalt

Publicerad: 13 april 2012, 08:36

Design- och webbyrån Ottoboini Group redovisar en omsättning på 53 miljoner kronor för helåret 2011, vilket innbär att byrån står för långt över hälften av Done-koncernens för det året. Ottobonis resultat efter finansiella poster hamnar på 4,7 miljoner kronor.


Design- och webbyrån Ottoboni Group är ett helägt dotterbolag till  Done Management and Systems, vilket i sin tur är ett bolag inom  Done-koncernen. Förvärvet skedde i november 2010.

Ottoboni Groups helårsrapport för 2011 visar att bolaget har bidragit starkt till Done-koncernens tidigare redovisade nettoomsättning och vinst inom det digitala området.

Ottoboni Group redovisar en nettoomsättning på 53 miljoner kronor för helåret 2011. Detta kan jämföras med att Done redovisade en total nettoomsättning inom det digiala området på 93,4 miljoner kronor.

Ottobonis resultat efter finansiella poster, det vill säga finansnettot,  hamnar på 4,7 miljoner kronor för 2011. Detta kan jämföras med att Done-koncernen redovisar ett finansnetto inom det digitala området på 14,5 miljoner kronor för samma år.

Ottoboni har lämnat ett koncernbidrag till sitt moderbolag Done Management and Systems på 5 miljoner kronor, vilket gör att det egna kapitalet minskat  med cirka 3,7 miljoner kronor.

Ottoboni Group hade 59 anställda  under det gångna året, varav 16 kvinnor.

Done-koncernen består av, förutom Ottoboni  Group, Stockholm Interactive 1.0, Done Production, Ottoboni Göteborg,  Way2IT Solutions och Grafit Media & Kommunikation i Sverige.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.