Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ottoboni ska pimpa Harrys

Publicerad: 28 maj 2013, 11:41

Den nya logotypen, signerad Stylt.

En av Sveriges största restaurangkedjor har valt ny byråpartner. Nu ska den digitala kommunikationsbyrån Ottoboni i Göteborg hjälpa Harrys att förflytta kedjans varumärke. Parallellt har konceptbyrån Stylt jobbat med att ta fram en grafisk identitet åt Harrys.


Ämnen i artikeln:

Ottoboni

Det klassiska haket Harrys har den senaste tiden sonderat terrängen efter en ny reklambyrå. Restaurangkedjan vill förändra sin framtoning och det blir Göteborgsbyrån Ottobonis uppgift att se över Harrys digitala plattform, närvaro i sociala medier samt grafiska utseende.

– Genom att förverkliga vår nya skepnad digitalt, skapa affärsnytta med smarta lösningar i digitala medier och skapa en enhetlig digital framtoning kommer Ottoboni att underlätta marknadsföringen för våra krögare. Vi har väldigt höga förväntningar och det vi sett hittills ser mycket lovande ut, säger Sanna Magnusson som är Marknadsansvarig på Harrys.

Utöver Ottobonis arbete har konceptbyrån Stylt tagit fram en ny grafisk identitet och logotyp till Harrys.

– Kombinationen av ett starkt erbjudande, nöjda kunder och ett högt engagemang har gjort att vi på endast två år växt till 30 medarbetare i Göteborg. Att bli valda av Harrys är ytterligare ett kvitto på vår styrka vilket verkligen ger oss energi och glädje framåt, säger Johan Setteryd, Byråchef på Ottoboni Göteborg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ottoboni

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.