Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

OTW gräver guld i USA

Publicerad: 27 november 2013, 13:23

Glatt OTW-gäng i NY.

Bland 600 bidrag från 13 olika länder vann OTW två guld i content marketing–tävlingen Pearl Awards i New York. I den digitala kategorin vann OTW för både ´bästa mobilapp och bästa interaktiva innehåll.


Ämnen i artikeln:

Pearl AwardsOTW

OTW var den enda svenska byrån som belönades när Pearl Awards delades ut i New  York. I tävlingen fanns bland annat  kommunikationslösningar för varumärken som Coca-Cola, Ford,  Walmart, Whole Foods och General Electric bland de nominerade.

OTW vann två guld. Det första  i klassen Best Mobile  Application för TV4:s Hockey app, en second screen-lösning som OTW  utvecklat tillsammans med systerbyrån Mobiento – en tävling där användarna kunde utmana varanda och Niklas Wikegård i hockeykunskaper.

OTW:s andra guld kom i klassen Best Interactive Content för upplevelsekoncernen Parks and Resorts sommarmagasin. Med ”augmented reality” kan man via en app aktivera ett tiotal filmer kopplade till magasinet.

– Vi är så klart oerhört stolta över det internationella erkännandet. Att guldbelönas i en kategori som omfattar jättar som GE och Air Canada är extra kul, det visar att den kreativa höjden inte behöver begränsas av en  mindre budget, säger Tina Landelius Informationsansvarig på Parks and  Resorts i ett pressmeddelande.

OTW har vunnit i Pearl Awards förr, nämligen 2011 då det också seblev två guld.

– Det är jättekul att vi vinner två  guld i så stark konkurrens. Det här är ett kvitto på att vi i Sverige  ligger i framkant och att OTW skapar content marketing i världsklass,  säger Anders Rask, vd OTW Communication.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Pearl AwardsOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.