Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

OTW lyfter Onoff

Publicerad: 24 februari 2011, 15:20

Onoff är reklameffektivast bland hemelektronikföretagen. En stor anledning till det är företagets lyckade satsningar på webb-tv tillsammans med OTW. – Det har slagit väldigt väl ut, säger Erik Frankendal, marknadschef på Onoff, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

OnoffOTW

Linda Bengtzing i senaste Onoff-reklamen som produceras av OTW.

Det är Indikat som har mätt reklameffektiviteten hos hemelktronikkedjorna. I topp, för andra året i rad, placerar sig Onoff. I undersökningen har man tittat på vilka medieinvesteringar företagen har gjort och sedan jämfört med konsumenternas reklamerinran.

– En del i förklaringen kan vara att vi har varit nogrannare i våra förhandlingar med media och inte bara sprungit i väg och köpt utrymme hos de stora dräparna, säger Erik Frankedal.

Onoff:s satsningar på webb-tv tillsammans med produktionsbolaget OTW, där man bland annat kunnat se Carolina Gynning få en ny tv installerad eller Mickael Persbrandt få ett nytt hemmabio-system, har spelat en stor roll i framgångarna.

– Det har slagit väldigt väl ut. Vi har ungefär 700 000 unika besökare varje månad, säger Erik Frankedal.

Nu senast har man kört en schlagerkampanj på hemsidan tillsammans med Linda Bengtzing.

Erik Frankedal berättar att Onoff kommer att fortsätta satsa på sin digitala plattform och att man kommer fortsätta samarbetet med OTW.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

OnoffOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.