Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Outrider Sweden vann pris i European Search Awards

Publicerad: 26 juni 2013, 09:53

Den svenska sökmotormarknadsföraren Outrider Sweden vann prestigefullt pris för sitt samarbete med UNICEF i Sverige.


Ämnen i artikeln:

SökmotorUnicefSverige

Över 100 annonsörer, mediebyråer och sökbyråer tävlade i totalt 21 kategorier under European Search Awards 2013.

Sökmotormarknadsföraren Outrider Sweden kammade hem priset för Best Use of Search Third Sector för sitt samarbete med UNICEF i Sverige.

Outriders samarbete med UNICEF Sverige hade temat "Accurate measurement leads to better investment" och Outrider stog för hanteringen av sponsrade länkar på Google Grants och Google AdWords. Automatiseringen av både budgivningsprocessen och balanseringen mellan Google AdWords och Google Grants genererade en hög annuitetskvot för UNICEF Sverige.

Konverteringarna från sponsrade länkar ökade med 158% mellan 2010 och 2012.

Tävlingen European Search Awards lanserades första gången 2012 efter framgångarna från UK Search Awards.  Priset är ämnad att hylla de främsta inom SEO, PPC och digital marknadsföring i Europa.

Alexandra Barganowski

Ämnen i artikeln:

SökmotorUnicefSverige

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.