Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Över förväntan för Lowe Brindfors och BMW

Publicerad: 11 November 2013, 09:13

BMW och reklambyrån Lowe Brindfors är nöjda med sin kampanj till förmån för Barncancerfonden. BMW siktade på 12 000 provkörningar – det blev 16 666 provkörningar och därmed 3 615 forskartimmar i kampen mot barncancer.


Ämnen i artikeln:

BMWLowe BrindforsBarncancerfonden

Kampanjen ”Provkörning som gör skillnad”, gjord av reklambyrån Lowe Brindfors, under september och oktober var ett samarbete mellan Barncancerfonden och BMW.

BMW:s återförsäljare lovade att skänka 100 kronor till Barncancerfonden för varje provkörning, och siktade på 12 000 provkörningar på de sextio dagarna.

Det blev bättre än så – 16 666 provkörningar. Det betyder 3 615 forskartimmar i kampen att bekämpa barncancer. Dessutom samlade återförsäljarna in ytterligare 186 715 kronor.

De första kampanjmätningarna visar att nästan 1,3 miljoner människor sett kampanjen online och att filmen visats drygt 122 000 gånger på Youtube, enligt ett pressmeddelande.

– Det är ytterst sällsynt med ett samarbete som fungerat så bra, säger Billy Ydefjäll, projektledare på Barncancerfonden, i pressmeddelandet.

– Bakom framgången ligger en bra kokad soppa med rätt ingredienser – bra samarbete, bra kommunikation med rätt tonläge, och ett oerhört stort engagemang. Då blir resultatet bra. säger Fredrik Ellsäter, marknadschef för BMW Sverige.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.