Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Överdriven föräldrakärlek i uppmärksammad reklamfilm

Publicerad: 18 September 2012, 14:01

En stillbild från reklamfilmen.

En son som gifter sig med sina föräldrar. Det är handlingen i regissören Martin Werners reklamfilm för norska banken DnB Nor som får mycket uppmärksamhet internationellt.


Martin Werner, som jobbar för det danska produktionsbolaget Bacon,  har tidigare regisserat reklamfilmer för bland andra Fritidsresor,  Skandia och Byggmax.

Med sin nya reklamfilm gjord tillsammans med norska reklambyrån  Try/Apt Oslo för den norska banken DnB Nor har han fått mycket  uppmärksamhet internationellt, bland annat på reklamsajter som  Creativity och AdAge.

Framför allt är det reklamfilmens ovanliga och må hända kontroversiella handling som har skapat uppmärksamheten.

Reklamfilmen tar på ett humoristiskt sätt upp hur en son gifter sig med sina föräldrar så att de ska hålla ihop för evigt.

Reklamen är för ett sparkonto riktat mot ungdomar och har payoffen  ”Don’t give your children what they want. Give them what they need.”

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.