Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 november 2016, 10:09
Skönhetsspecialisten Lyko skippar vanlig reklam och går över helt till influencers och "gräsrots-pr" i sociala medier.
Ämnen i artikeln:
LykoLyko berättar att de kommer att sluta med traditionell reklam för att istället satsa allt på interaktivt digital marknadsföring.
Bolaget grundades 2013 och har över 35 butiker och salonger i Sverige och Norge. Försäljningen sker även via den egna sajten.
Den nya marknadsföringen kommer att ske genom influencers och "gräsrots-pr" i sociala medier.
– Det är självklart ett stort steg att lägga om hela vår marknadsföringsstrategi, men som företag är det viktigt att våga tänka i nya banor. Våra kunder är aktiva i olika sociala medier som Youtube, Instagram och Facebook - självklart ska vi också vara det. Där finns vår arena för kommunikation idag och vår starka övertygelse är att den kommer fortsätta att växa. Vi väljer därför att satsa helhjärtat och långsiktigt på digitala kanaler, säger Lykos vd Håkan Håkansson.
Den första kampanjen som går under namnet #IAMSANTA kommer att gå under perioden 17 november till 24 december. Den går ut på att Lyko skänker pengar till välgörenhet för alla som klär ut sig till tomten och taggar bilden.
Björn Wallenberg
Ämnen i artikeln:
Lyko