Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Överraskade med pop-up-shops – fångar det magiska ägget

Publicerad: 20 april 2016, 14:17

Perfect Fools plockar hem Guldägget med kampanjen "Magic Hour".

Foto: Kampanjbild

Nå en speciell location – och få kläder från Peak Performance under en magisk timme. Nu vinner Perfect Fools Guldägget för kampanjen ”Magic Hour”.


Ämnen i artikeln:

Peak PerformancePerfect FoolsGuldägget 2016Guldägget

Utomhusklädmärket Peak Perfomance och byrån Perfect Fools använde mobilen för att ta kreativiteten till nya höjder. I mars 2015 öppnade Peak upp virtuella pop-up-butiker på olika platser populära för till exempel vandrare och cyklister. Men det fanns ett krav – du var tvungen att vara där en timme innan soluppgången eller solnedgången för att hitta butikerna.

Shoppingsugna kunde nå pop-up-butiken via telefonens GPS. Shopen låstes då upp och besökarna kunde hämta ut gratis kläder.

Nu kammar Perfect Fools hem Guldägget i kategorin ”Mobilt” med motiveringen:

”Virtuella pop ups och geotaggar har vi sett förut, men här vävs de ihop på ett sätt som helt självklart fångar själva essensen i varumärket. Och helt logiskt kan du inte bara välja att bli ambassadör, du måste förtjäna det. Vi vill också dra på oss tightsen och ge oss ut när världen är som vackrast. Glöm above och below the line. Rätt utnyttjad tar den mobila tekniken oss som här - beyond the line.”

Silverägget går till Garbergs med ”Abused Emojis” för Bris och Forsman & Bodenfors med ”Slow Down GPS” för If Skadeförsäkring.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.