Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Överraskande fest lanserade Windows 8

Publicerad: 9 november 2012, 11:11

En stillbild från reklamfilmen.

I samband med lanseringen av Windows 8 har Microsoft Norge arbetat med McCann Oslo för att skapa extra uppmärksamhet för det nya operativsystemet på nätet. "Live Tile Experiment" belyser en av de viktigaste nyheterna i Windows 8 genom att visa hur de kan se ut i verkligheten.


Ämnen i artikeln:

Microsoft

Videon, som lanserades på YouTube för en vecka sedan och redan har fått  över 200 000 visningar, öppnar på en byggarbetsplats.

En mötesplats  skapas bakom en upphöjd vägg. Ett känt norsk band, Datarock, förbereder  sig för att spela i den provisoriska baren på en upptagen gata i  centrala Oslo.

Förbipasserande ser senare på kvällen hur en stor fest pågår i baren och  ett stort upplyst kakel på gatan. Så småningom, när någon är modig nog  att våga på kakel, faller muren ner och festen omringar en mycket  förvånad person.

– Idén är enkel, men ändå perfekt då den visar en av nyckelfunktionerna I  Windows 8. Att jobba nära McCann Oslo I skapandet av denna video var  verkligen spännande och spänningen fortsätter när vi ser hur den sprids  världen över, säger Silje Thoresen, consumer marketing lead på Microsoft  Norway i en kommentar.

Filmen är gjord av McCann Oslo och regisserad  av norska regissören Hallvar Witzoe. Syftet är att visa Microsoft Live  Tiles olika funktioner i nylanserade Windows 8.

Plattan finns på gatan i  detta experiment för att visa ett musikkakel på Windows 8 som när den  aktiveras ger användaren en levande musikupplevelse genom att  knappklick.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.