Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Överraskande hiv-kampanj ska skapa medvetenhet

Publicerad: 19 oktober 2012, 07:42

En stillbild från reklamfilmen.

McCann Helsinikis nya reklamkampanj tar "checka in" till ny nivå då man vill skapa medvetenhet kring hiv/aids.


Ämnen i artikeln:

McCann Helsinki

Det är HIV Foundation/AIDS Council Finland som är kunden och kampanjen  bygger på ett koncept som heter "Places", med frågan ”Ever wonder who's  checked in there before you?”

Kampanjen, där ett heterosexuellt par långsamt klär av varandra i de två svartvita filmerna, har nu fått spridning utanför Finland och bland andra Creativity har skrivit om den.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

McCann Helsinki

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.