Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

P&G drar ned på byråer – rejält

Publicerad: 3 augusti 2015, 10:39

Färre byråer när Procter & Gamble ska minska kostnaderna


Ämnen i artikeln:

Procter & Gamble

Under 2014 har P&G minskat antalet byråer med 40 procent globalt. Detta medför att de totala kostnaderna för byråer och produktion minskat med omkring 300 miljoner dollar. Enligt företagets finanschef Jon Moeller väntar nya besparingar under de kommande två åren. Pengar som kommer att återinvesteras i "starkare reklamprogram".

Under juli månad stod det klart att företaget kommer at sälja 43 av sina varumärken, däribland Wella och Max Factor, för 12,5 miljarder dollar. I november tar David Taylor över som vd för Procter & Gamble efter Alan G. Lafley.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Procter & Gamble

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.