Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

P4 samlar lyssnarna kring lördagsfrukosten

Publicerad: 13 September 2019, 09:52

Med målet att öka varumärkeskännedomen kring Melodikrysset och Ring så spelar och dessutom locka en lite yngre målgrupp går P4 nu ut med en kampanj kring hur lyssnarna tar del av programmet.


Ämnen i artikeln:

ReklamSveriges Radio

I dag rullar en inhouseproducerad reklamkampanj för Melodikrysset och Ring så spelar vi ut i sociala medier och på SVT.

Kampanjen bygger i mångt och mycket kring lördagsfrukosten, något många lyssnare förknippar med just Melodikrysset och Ring så spelar vi. Idén kom till efter att P4 såg att många av lyssnarna la upp bilder på sina frukostbord med hashtaggarna #melodikrysset och #ringsåspelarvi.

I kampanjen uppmanar man lyssnarna på att ta bilder på sina frukostbord med chansen att synas i P4:s sociala medier.

Målgruppen för kampanjen är dels befintliga lyssnare men även en något yngre målgrupp som kanske inte upptäckt programmen än.

Arbetsgrupp:

Sveriges Radio
Kommunikationspartner – Susanna Mörner
CD – Karin Peterson
Inhousebyråchef – Åsa Kellner
Ljudproducent – Tom Hansen

Broken Doll
Brett Richards
Niklas Gunnarsson
Rebecka Llerena
Produktionsbolag: Broken Doll

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

ReklamSveriges Radio

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.