Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Paddington frontar Marks & Spencers senaste julkampanj

Publicerad: 8 November 2017, 10:19

Foto: Faksimil

Den bioaktuella Paddington i centrum när brittiska varuhuset Marks & Spencer presenterar sin årliga julkampanj.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjReklam

De brittiska julkampanjerna är något utav Storbrittaniens svar på den amerikanska Superbow-bonanzan. Varuhus som Marks & Spencer, John Lewis och Sainsburys presenterar varje år påkostade kampanjer inför högtiden.

I år har Marks & Spencer valt den bioaktuella björnen Paddington som frontfigur i julkampanjen. I kampanjen misstar Paddington en inbrottstjuv för jultomten och hjälper honom att återlämna sina stulna julklappar.

– Vi ville göra något roligt, högtidligt, underhållande och mer familjecentrerat, berättar Patrick Bousquet-Chavanne, marknadschef på Marks & Spencer för The Guardian.

Reklamfilmen kommer att kopplas till 90 produkter från Marks & Spencer varuhus och intäkterna från en av dem, en bok som förväntas dra in 200 000 pund, kommer gå direkt till den brittiska motsvarigheten till BRIS – NSPCC.

Marks & Spencer kommer även att ha bokhörnor för barn och uppmuntra sina anställda att göra goda gärningar, som att precis som Paddington dela ut marmeladsmörgåsar, till sina kunder.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

JulkampanjReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.