Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Paketlösningen

Publicerad: 13 oktober 2010, 11:58

Sju år sen sist. Nu går Sagaform ut i en stor kampanj direkt mot sina kunder. Förtroendeuppdraget för kampanjen gick till reklambyrån DTRT.


Utifrån mantrat ”lustfyllt och innovativt” fick DTRT uppdraget att kommunicera att Sagaform har den självklara gå bort-presenten, alternativet till en flaska vin eller en blomma.

I den nya kampanjen som precis dragit igång är det Jesper Orrbeck som tagit bilderna. Tanken var att på ett lustfyllt sätt visualisera att Sagaform har lösningen på paketproblemet utan att visa platta produktbilder.    Resultatet –färgglada boxar.

– DTRT har i sin kommunikation lyckats förvalta vårt varumärke och kärnvärdena ”lustfyllda, innovativa gåvor” på ett, enligt mig, optimalt sätt. Bilderna, som kommunicerar lösningen på ett gåvoproblem, tillsammans med copyn känns både tydliga och slagkraftiga. Jag tycker att vi får fram budskapet om Sagaform som ett självklart alternativ vid alla inköpstillfällen av presenter. Annonserna ger en bild av vår sortimentsbredd samtidigt som de skapar ett emotionellt engagemang, säger Johan Linde, vd för Sagaform.

OMD är mediebyrå.

Fakta

Arbetsgrupp: Charlotta Brodén art director, Maria Felldin copywriter, Gunilla Dahlström Beausang projektledare, Anna Fihn operativ projektledare, Jesper Orrbeck foto.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.