Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pantamera och Linda Pira i ny kampanj

Publicerad: 9 Maj 2018, 07:18

Foto: Från Pantameras kampanjfilm

Tillsammans med Redline har Linda Pira tagit fram en ny låt som ska lyfta Pantamera, när varumärket återigen satsar på musikkonceptet.


Ämnen i artikeln:

GranathPantameraReklamKampanj

Linda Pira ska ta Pantamera till nya nivåer. I samarbete med byrån Granath satsar Pantamera återigen på musikkonceptet, och låter artisten Linda Pira tillsammans med Redline att framföra en ny låt i sin senaste kampanj.

– När vi fick uppdraget att ta fram den nya pantamerakampanjen var Linda Pira den första artist vi hoppades på. Hon ligger också på Redline Records med Masse och Salla Salazar, vilket är en perfekt kombination för oss. Vi har haft ett fantastiskt samarbete och kunnat jobba fram massa grymt material för den breda mix av kanaler som Pantamera syns i, säger Maria Lamke AD på Granath, i en kommentar.

Kampanjen kommer bland annat att synas på tv, bio, radio och sociala kanaler.

– 85 procent av alla burkar och flaskor som säljs pantas, men vårt mål är att vi ska nå 90 procent. Försäljningen ökar hela tiden och unga vuxna är en viktig målgrupp eftersom de konsumerar mycket och kan panta ännu mera. Så där behöver vi jobba mer med att påverka deras attityder och få till beteendeförändringar så att det också sker. Här vet vi att vårt framgångsrika musikkoncept kan göra ett bra jobb säger Katarina Lundell, marknadschef på Returpack.

Kampanjfilmen med Linda Pira kan du se här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.