Reklam
Pånyttfödelse i guld
Publicerad: 15 oktober 2015, 14:05
Lotta Onajin
Under 2015 har Tele2 gjort en omgörning av varumärkets kärnvärden. För Lotta Onajin innebär förändringsarbetet en vinst i Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin telekom.
Lotta Onajin säger själv att telekommarknaden befinner sig en mognadsfas där många aktörer går från olika prissättningar till att de flesta i dag är jämförbara.
– Många söker nu en position som inte är baserad på produkt och pris. Vi har nått dit många andra branscher varit redan, det börjar bli svårt att differentiera på det som förr varit såväl unikt som intressant.
Hon tror att branschens största utmaning framåt är hur man ska leverera relevant kundnytta som inte är enbart pris och produkt.
– Under det här året har vi "re-lanserat" vad Tele2 står för, varför kunderna ska välja oss och inte minst välja att stanna. Det var ett intensivt arbete som vi har jobbat med internt i ca 2 år, och som var helt avgörande för att vi skulle lyckas.
Byråsamarbeten:
Huvudbyrå: Forsman & Bodenfors
Mediebyrå: Mediacom
Pr-byrå: Spotlight
Övriga nominerade i kategorin telekom:
Karin Rosell, Halebop
Niklas Grawé, Hallon
Lotta Onajin, Tele2
Johanna Andrén, Telenor
Thomas Sparrmo, Telia
Gina Azaric, 3