Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Pappa häst flippar ur på Grönan

Publicerad: 12 April 2016, 11:33

Gröna Lund vill att folk "släpper tyglarna" i vår och sommar. Det illustrerar de genom en familjefar som till hälften är häst.


Ämnen i artikeln:

PoolHobby FilmAdamskyGröna LundReklamfilm

Nöjesparken vill få familjer att bryta mönster: varför åka hem och kolla på tv efter jobbet när man istället kan åka berg-och-dalbana? Det illustreras i en ny reklamfilm där pappan, som till hälften är en häst, besöker Gröna Lund med sina barn (se nedan). Konceptet går under namnet "Släpp tyglarna".

Kampanjen är framtagen inhouse i samarbete med reklambyrån Pool och är Grönans nya marknadschef Joanna Hammars första.
– Vi är ett tivoli, en fantasivärld. När vår gäster kliver in genom våra grindar ska de glömma vardagens bekymmer och bara ha roligt. Det ska även reflekteras i vår marknadsföring och det var det vi ville förmedla med vår reklamfilm, säger hon i en kommentar.

Filmen kommer att synas i tv, men även i digitala medier och out of home.

Arbetsgrupp

Marknadschef: Joanna Hammar (Gröna Lund)
CD/Copy: Navid Safiyari (Gröna Lund)
AD: PJ Lindqvist (Pool), Emma Höglund (Gröna Lund)
Adamsky Production
Account manager: Alexander Aaseby
Executive producer: Karolina Smedberg
Agency producer: Viktor Araskog
Hobbyfilm
Director: Magnus Renfors
Producent: Anna Bergström
Produktionsledare: Stefan Henriksson
DOP: Christian Haag
Offline: Simon Pontén
Grading: Ola Bäccman
Online: Love Fagerstedt
Animation: FIDO
Stillbild
Fotograf- Bisse Bengtsson
Producent- Ulrika Brotaeus

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.