Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pär Holmgren blir affischnamn

Publicerad: 9 mars 2011, 09:37

Idag lanserar flyplatsbolaget Swedavia idéforumet Wikiairport som är tänkt att handla om flyg och klimat. Ansiktet utåt för flygplatsbolagets reklamkampanj är förre SVT-meteorologen Pär Holmgren, som ska inspirera till mer dialog inom ämnet.


Ämnen i artikeln:

Swedavia

Pär Holmgren. Foto: Swedavia/Fältman & Malmén.

På Wikiairport.org kan alla som är intresserade diskutera hur klimatet påverkas av flyget. Syftet med tjänsten är att öka kunskapen, inspirera till debatt och öka kännedomen om Swedavia.

– Vi vill dels ta en tydligare position i klimatfrågan och dels utveckla sättet vi möter resenärer på vid våra flygplatser. Vi hoppas naturligtvis att detta leder till att fler involverar sig och att vi tillsammans kan bidra till en fortsatt positiv syn på våra flygplatser, säger Torborg Chetkovich, Swedavias vd, i ett pressmeddelande.

Swedavia knoppades av från Luftfartsverket den 1 april 2010. Bolaget ska äga och driva tio flygplatser.

Varför valde ni just Pär Holmgren?
– Han har haft en ifrågasättande inställning till just flyget och vi tyckte att det passade bra till den här kampanjen, säger Klas Nilsson, Swedavias presschef, till Resume.se.

Vad hoppas ni få för reaktioner?
– Vi hoppas på stora reaktioner och att kunskapsnivån om flyget och Swedavia ökar.

Framtagande av ny grafisk profil för företaget, idé och utformning av Wikiairport samt tillhörande lanseringskampanj i tv och på nätet har Swedavia utfört i samarbete med reklambyrån Fältman & Malmén.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.