Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 april 2016, 09:04
I en ny reklamkampanj försöker Knorr reda ut vilken mattyp just du är, och i reklamfilmen #loveatfirsttaste tar de ytterligare ett steg längre och låter singlar paras ihop med varandra utifrån vilken typ av mat de gillar.
Ämnen i artikeln:
BrindforsDet sägs ju att vägen till hjärtat går via magen, vilket är ett uttryck Knorr har valt att spinna vidare på. I deras nya reklamfilm parade de ihop singlar som gillade samma mat för att de sedan skulle gå på en blind date. Där skulle de såklart avnjuta favoriträtten, men det fanns en hållhake: paren skulle mata varandra.
Det är byrån MullenLowe som ligger bakom kampanjen, och till Adweek kommenterar byråns creative director Tom Hudson experimentet så här:
– Vi försökte ta reda på om smak kan vara ett snabbspår till någon sorts emotionell kontakt.
Som en del av deras kampanj kan man på deras sajt även testa sig i vilken sorts matperson man är, och vem vet, kanske man kan basera sin framtida dejting på enbart matpreferenser? Se reklamfilmen här nedtill, och i klippet som tar dig bakom kulisserna får du se vad försökpersonerna tyckte om experimentet – blev det någon kärlek?
Louise Lindberg
Ämnen i artikeln:
Brindfors