tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Parodin som visar hur gränslöst pinsam reklam till unga kan bli

Publicerad: 30 augusti 2017, 07:43

Hur blir det när du försöker definiera en generation och sammanfatta den på drygt tre minuter? Den här spoofen synliggör många stereotyper kring millennials som inte känns helt obekanta för reklamfilmskonsumenten.

Ämnen i artikeln:

MillennialsReklamfilmReklambyråReklambyråerReklam

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Syftesdrivna, äventyrslystna, syftesdrivna och höga på livet... Vad passar egentligen bäst in på millennials-generationen? Fast Company uppmärksammar en träffsäker parodi på reklamfilmer som riktar sig till unga. Många kommer känna igen sig i vissa varumärkens krystade och ängsliga, men också tappra försök att förstå och fånga en ny målgrupp.

Den bildbanksbaserade filmen bjuder på generiska scener som för tankarna till drömmen om Coachella eller Brooklyn: livet genom smartphonen och den kollektiva längtan efter att vara speciell som slutar med likriktning och rökfacklor.

Som Fast Company beskriver det: "You’ve seen them everywhere already, but seeing every cliche compiled together like this just makes it that much worse".

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev