Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 juni 2013, 11:00
Valentin&Byhr kommer att fungera som strategisk partner och uppdraget involverar större delen av kommunikationshuset.
Ämnen i artikeln:
Valentin & ByhrPärsons är med sina drygt femtio olika påläggsvarianter störst på pålägg inom den svenska dagligvaruhandeln.
– Vi kände ett behov att utveckla ett samarbete med en reklambyrå som kan verka som vår strategiska partner, säger Sofia Hyléen Toresson, marknadschef på Pärsons. Valentin&Byhr har goda erfarenheter från vår bransch via deras långa samarbeten med bland annat Santa Maria. De har förståelse för dagligvaruhandeln ur både ett leverantörs- och konsumentperspektiv men också, inte minst, utifrån butiks- och grossistperspektivet.
Framtidens fokus för Pärsons kommer att ligga på fortsatt produktutveckling inom segmentet smörgåsmat. Uppdraget för Valentin&Byhr innebär kommunikationsaktiviteter både i och utanför butik som ska driva intresset och tillväxt för kategorin pålägg.
– Att vi får detta förtroende är ytterligare ett bevis på att vi är väldigt duktiga på dagligvaruhandeln, säger Magnus Tengby, creative director på Valentin&Byhr.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Valentin & Byhr