Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pärsons väljer Valentin&Byhr

Publicerad: 27 juni 2013, 11:00

Valentin&Byhr kommer att fungera som strategisk partner och uppdraget involverar större delen av kommunikationshuset.


Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

Pärsons är med sina drygt femtio olika påläggsvarianter störst på pålägg inom den svenska dagligvaruhandeln.

– Vi kände ett behov att utveckla ett samarbete med en reklambyrå som kan verka som vår strategiska partner, säger Sofia Hyléen Toresson, marknadschef på Pärsons. Valentin&Byhr har goda erfarenheter från vår bransch via deras långa samarbeten med bland annat Santa Maria. De har förståelse för dagligvaruhandeln ur både ett leverantörs- och konsumentperspektiv men också, inte minst, utifrån butiks- och grossistperspektivet.

Framtidens fokus för Pärsons kommer att ligga på fortsatt produktutveckling inom segmentet smörgåsmat. Uppdraget för Valentin&Byhr innebär kommunikationsaktiviteter både i och utanför butik som ska driva intresset och tillväxt för kategorin pålägg.

– Att vi får detta förtroende är ytterligare ett bevis på att vi är väldigt duktiga på dagligvaruhandeln, säger Magnus Tengby, creative director på Valentin&Byhr.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.