Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Passionerat kärleksdrama river upp världen i Lacostes episka film

Publicerad: 21 Maj 2019, 11:34

Lacostes nya kampanj "Crocodile Inside" går på tvärs med varumärkets traditionella utryck genom ett passionerat par som delar världen runtom sig genom att bråka.


Ämnen i artikeln:

BETCReklam

Lacoste har gjort flera intressanta grepp kring varumärket på senare år. Störst avtryck skapade kanske valet att byta ut den ikoniska krokodil-symbolen mot utrotsningshotade djurarter i en limiterad kollektion som släpptes förra året och belönades under både Cannes Lions och Clio.

Den nya kampanjen 'Crocodile Inside' markerar varumärkets 85-årsfirande och innehåller en vågad film från den franska storbyrån BETC som visuellt för tankarna Christopher Nolans film Inception. Efter ett uppslitande bråk återförenas paret under budskapet "Life is a Beautiful Sport".

Med hantverket vill Lacoste återskapa varumärkets kärnvärden envishet, frihet över tid, dum och tanke samt kreativitet. Filmen ackompanjeras av "L'Hymne à l'amour" av Edith Piaf.

Den bredare kampanjen marknadsförs med bland andra Novak Djokovic och Chloé Sevigny.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BETCReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.